2012. április 18., szerda

Az új kisfiú

Hétfőn Hunor vidáman hozta hírül, hogy két új óvodással gazdagodott a csoportjuk egy kisfiú és egy kislány személyében. Mint gondosanyuka, kérdezem, mi a nevük, mondja, nem tudja, de majd megkérdezi. 

A tegnap esti vacsoránál aztán lelkesen meséli, már tudja a kisfiú nevét, enyhe presszúra segítségével megtudakolta. ("mondtam neki, ha megmondod a neved, kölcsönadom a  biciklimet"). És hogy hívják a kisfiút?, kérdezem. Denevér, érkezik a válasz. Denevér? Denevér. De hát olyan név nincs is, édesem!. De van, mindenki így hívja, a kislány pedig Angelika, Kicsi Angelika, és mondtam is neki, hogy pont olyan bucifeje van, mint Minkának volt a régi képeken.

A kisfiú Elemér. Az udvarlásos intrókat meg még gyakoroljuk.

16 megjegyzés:

GL írta...

Hatalmas arc a fiad. :D Denevér meg a bucifejű Angelika. :D

Leonine írta...

Denevér :)
Az én húgom egyszer azt mondta, hogy az új ovitársát úgy hívják, hogy "Lemente". Amikor anya rákérdezett, hogy talán Leventére gondolt-e, azt mondta, hogy nem, és annak különben sincs értelme. Mikor kérdeztük, hogy a Lementének van-e, azt mondta, hogy igen, például "Lementem a pincébe." :)
Ezer éve volt már...

Bea írta...

Ez nagyon jó:))))
Tudja ez a Hunor mitől döglenek a nők:)

sellőlány írta...

Haha, mi lesz majd ha olyanokkal is összefut a fiad, mint a Kevin, Dzsenifer, Huanita, Eszmeralda es tsai... a bókolàs sztem így sokkal eredetibb, mintha azt mondaná, "szép a szemed". Egyébként sem féltem a srácot.

Ildi írta...

zseniális a gyerek, ennyi... :D Szakadok a röhögéstől! :D

agyrágóbogár írta...

Denevér! Hahaha :D Nagyon jó!

Névtelen írta...

Lehet, velem van a baj, de én ezt nem tartom viccesnek. Mikor én voltam kicsi, akkor is volt a közösségben mindig ilyen "beszólós gyerek" főleg akikről tudták a szüleink, otthon apa anya inkább nemdolgozik, piál, vagy egyszerűen nem foglalkozik a gyerekével, nem neveli a másik ember tiszteletére. Akkoriban főleg az Ő gyerekeik viselkedtek így másokkal, de nem is szerették általában Őket, nem barátkozott velük a többi gyerek...
Döbbenet számomra, hogy már magukat "jó családnak" feltüntetők gyerekei is így viselkednek a társaikkal szemben...Ha az én lányom lenne pl. Angelika és este, otthon sírva mesélné, hogy beszélt vele az óvodában a kisfiad, bevallom, nem nevetnék a dolgon, nem tartanám jópofának (mert az ilyen csúfolódással a másik kisgyereknek, óriási lelki sebet lehet okozni!) hanem meg lenne a véleményem a gyerkőcről és főleg a szüleiről...
Nekem is van ovis fiam, szerencsére eddig nem vettem észre rajta, hogy így beszólna a társainak. Ha ezt tenné, én nem viccesnek tartanám, hanem bizony a fiamat is jól helyre raknám, elmagyaráznám, hogy ilyet többet miért ne tegyen. (bár tudom, nem biztos, hogy jól teszem, mert "szemesnek áll a világ", sok gyereket nevelnek így, hiszen aki a másikat tiporja, az a jópofa, a vagány és az érvényesül! Ezzel semmi baj, de akkor vállalni kell, hogy mi ilyenek vagyunk. Csak akkor ellentmondásos, közben arról blogolsz, hogy mennyire szuper anya vagy, hogy mindent megadtok a gyerekeknek, szépre, jóra nevelitek Őket stb. és eddig tényleg így látszott)
(na most tuti, le leszek itt hurrogva, de vállalom, elszomorít, hová megy ez a világ, már a kis gyerekeket, mennyire elrontjuk, mi, szülők)
üdv: H.Kata

motymoty írta...

Hiszen épp azt írja, hogy gyakorolják.

cucka írta...

Kedves Kata! köszönöm a véleményed, én nagyon büszke vagyok az olvasótáboromra, itt nem sűrűn szoktak sem anyázni, ellenvéleményért hurrogni sem szoktam. Sőt. Általában még el is szokott gondolkodtatni. Mint pl most tied is. Talán másképp vagyunk összerakva, de erre speciel egyáltalán nem gondoltam. Azt viszont tudom, -mégha ez most magyarázkodásnak is tűnhet-, hogy a fiam azzal hogy "lebucifejezte" az új kislányt kedveskedni akart, mert az újkicsi még valóban nagyon kicsi és babásan kerekded. (és kerettörténetként azt is elmesélem, hogy valószínűleg az új kislány sírhatott elaltatáskor délben, mert a kádban ülve egy fürdősjátéknak dúdolgatta, hogy "aludj el szépen kicsi angelika, ne sírjál, nemsokára jön érted anya". )
Sajnálom, hogy benned ez ennyire rosszul csapódott le, hidd el a gyerekeket ennyire nem veri földhöz ez az egész. (pl én hetek óta magamban morgok azon, hogy Hunort Dudornak hívják a csúnya beszólós gyerekek, de őt ez egyáltalán nem zavarja.)

sellőlány írta...

Hát Kata, ha ez a véleményed, akkor nagyon szűklátókörű vagy és bizonyára nem látod egyébként sem a fától az erdőt... Hunc szerintem egy kiegyensúlyzott, melegszívű kisfiú. (A bucifejezés egyébként a mi családunkban kedves "cikizésnek " számít, mi nem szoktunk rajta megsértődni.) És nagyon nem helyeslem, hogy ilyen szigorú vagy a gyermekeddel... az ilyen nevelés sajnos vissza fog egy idő után ütni és hogy ne kapjon mindenért otthon, egy idővel csak a tizedét fogja elmondani annak, ami vele az iskolában történik majd. Légy egy kicsit puhább és próbáld meg lazábban felfogni a dolgokat, talán sikerül kicsit pozitívabban látnod a világot.

hajnal írta...

Szerintem nem mindegy hogyan mondják azt a bucifejezést....Az én olvasatomban Hunor kedveskedve mondta, nem tűnt cikizősnek....

A névferdítés sem tűnt súlyos gonoszságnak, elhallás-a név nem ismerése inkább valószínű...(ráadásul amilyen nevek mostanság felbukkannak, napokig nem tudtam rájönni a Csirilla mit takar. Cirillát. Csillára előbb tippeltem volna:))

Szóval a gonoszkodástól ez messze állt az én szememben..

cucka írta...

Ha már a magyarázkodás vermébe estem, azt is elmondom, hogy a Denevért sem gonoszkodásnak szánta, hanem egész egyszerűen még nem találkozott ezzel a névvel. (mint ahogy ezidáig én sem láttam még élő Elemért) és egész egyszerűen a denevérnek volt értelme, az Elemérnek meg nem.

Néha nem kell túlzott jelentőséget tulajdonítani történéseknek, a gyerekek ennél egyszerűbbek és tisztábbak. Mentesek még a hátsó és rosszindulatú gondolatoktól. (legalábbis ebben a korban a nagy átlag még ilyen). És pont ez a szép az anyaságba, hogy kicsit újra mi is gyerekek lehetünk velük és megtapasztalhatjuk a világot az ő szemüvegükön keresztül. Tisztán, ítéletektől mentesen. :)

micka írta...

‎"Erickson, a világhírű pszichológus hívta fel a figyelmet a kísérletezők által túlságosan nagyra értékelt megfigyelés hibalehetőségeire. Az történt, hogy a tengerparton figyelmes lett egy kisfiúra, aki éles kagylóval egy gilisztát vágott ketté. Nincs az a pszichológus, aki ebben ne agresszív cselekedetet látna. Ő azonban közel ült hozzájuk, és hallotta, mit suttog a gyerek a gilisztának: 'Szegénykém, ezután már nem leszel egyedül'." Popper Péter

Dius írta...

Cuckának ma már meséltem ezt... de azért leírom, hogy Hunor "elhallása" milyen nosztalgikus élményhez juttatott. Az én elsőszülöttem az első napja után, amit az oviban töltött, azt mondta arra a kérdésre, hogy és mi volt ott, hogy "Sírt a benzin." Egy egész család tanakodott rajta, mit is jelenthet ez, mire másnap reggel kiderült, hogy egy kisfiú, akit Benji-nek hívnak. Mint ahogy Hunor sem, addig ő sem találkozott még ezzel a névvel, úgyhogy úgy gondolta, benzinnek hívják. Arra hasonlított, azt ismerte. :)
Szóval, részemről köszi Neked Hunor, már el is felejtettem ezt a kis epizódot. :)
A bucifejű pedig.. nálam is kedveskedő, főleg, hogy tudom, Ti családon belül is így hívjátok Minkát egy csomószor.
Őszintén szólva pedig, Kata hozzászólásához: én még nem találkoztam olyan négy évessel, aki zsigerből tudna valakivel így gonoszkodni, akármilyen családból származott is. Hozzáteszem, ismerek pár nagyon rossz helyről jövő kisgyereket, és ők nemhogy nem ilyenek, de sokkal ragaszkodóbbak és szeretetteljesebbek sok "mindenemegvan" társuknál. :)

Ercsi3 írta...

Jujj Cucka, vagyis Huncos, kösziiii!!!!! Ezen a Denevéren nagyon jót mosolyogtam! :D

Levivel kapcsolatban kérdezte anno egy kislány az anyukájától, hogy "Anya, hogy hívják az Erika barátját? Naplevente??" De értették már Velencének is a nevét... Ezek csak simán félrehallások, és ismerős szavak keresése ismeretlen szavakban.

Hencsi írta...

Zita is kedveskedett egyszer egy csoporttársa kistesójának: nézd,milyen szép! Olyan szép kerek a bucija,mint egy tök! (itthon kerek tökjeink vannak, töklámpásnak tenyésztve)
Képzelhetitek, én is zavarban voltam, de anyuka is csak nevetett rajta.Csodaszép a kicsi lány, csak nem lett jól megfogalmazva :)

Megjegyzés küldése

 
Copyright 2009 Cucka blog. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator